Kirándulás Lackenhofba

A 2022-es év utolsó élménye a Lackenhof-i kirándulás volt. Bár rövid, de annál inkább
izgalmasabb túrán vehettünk részt. Az iskolánk már több alkalommal rendezte meg nekünk ezt a
hihetetlen programot, ami mint mindig fantasztikusan sikerült.
Első állomásunk az ausztriai Gloggnitz településen a Lindt Csokoládégyár üzeme volt. Maga a
csokoládégyár turisták számára nem látogatható, de a gyár mellett egy Lindt mintabolt van, ami
kárpótolja a csokirajongókat. Itt lehetőség van vásárlásra, alkalmanként kis kóstolásra is. Aki ide
eljut biztosan nem távozik üres kézzel, hiszen mindenféle különlegességet meg tud itt vásárolni.
Miután bevásároltunk a finomabbnál finomabb csokikból, buszra szálltunk, és elindultunk
Mariazell irányába. A varázslatos tájak közt, az Alpok hegyvonulatainak ölelésében, egy nyugodt
fekvésű völgyben elhelyezkedő Mariazellt méltán emlegetik Stájerország ékszerdobozaként. Itt a
legszebb és leglátványosabb nevezetesség maga a Bazilika.
A bazilika épülete előtt, az adventi vásár központjában fenyőfából ácsolt vásári standoknál eredeti
stájer termékeket kínálnak az árusok. Olyan különleges látványossággal találkozhattunk itt, mint a
világ legnagyobb adventi koszorúja.
Miután mindenki megvásárolta a szuveníreket, elindultunk Lackenhofba, ahol a szállásunk a
Sporthotel am Ötscher-ben volt. Megérkezésünk után mindenki megkapta a szobakulcsát.
Lehetőségünk volt egy kis pihenőre, berendezkedhettünk a szobáinkban, illetve szétnézhettünk a
Hotelen belül. Este hatkor vacsoráztunk, ami meglehetősen finom volt, majd Gerti néni kellőképpen
részletes és igen megfontolandó eligazítása után kimehettünk szánkózni a Hotel előtti dombra.
Sötétben csodálatos látványt nyújt ez a kis falu. Osztálytársaimmal kihasználtunk minden percet,
hógolyóztunk, csúszkáltunk, sokat nevettünk. Olyan nagyon elfáradtunk, hogy alig bírtunk
„bemászni” a Hotelba.

Másnap az osztálytársaink egy „kellemes” ébresztővel alapozták meg a napunkat. Reggeli után
egy hosszú körsétára indult a társaság a faluban. Séta közben hógolyóztunk, minden magas
hókupacba beleugrottunk, és megdobáltuk szeretett tanárainkat is.
Az izgalmas és játékos délelőtt után megebédeltünk, összepakoltunk, és hazafelé vettük az irányt.
Anita néni a legfájdalmasabb gondolattal búcsúzott el: „ A 8.a osztály utoljára járt Lackenhofban!
Bár szomorú, de igaz… mégis azt gondolom, hogy egy fantasztikus és emlékezetes kiránduláson
vehettünk részt kedvenc tanárainkkal:

• Gerti néni
  • Éva néni
  • Anita néni
  • Adri néni

Köszönjük az élményt, a 6.a, 7.a, 8.a osztályok nevében.