Tanulmányi kirándulás Londonba

(BRUGGE-LONDON-PÁRIZS)

2017 szeptember 1-8. között nagyszerű élményben, tapasztalatban, szórakozásban és tanulásban volt része iskolánk 7-8. osztályos tanulóinak. Tanulmányi kiránduláson voltak, melyet Járay Adrienn tanárnő szervezett. A tanulókat Bereczky Éva, Favorido Erika, Járay Adrienn és Őhm Linda tanárnők kísérték el.
Az úti cél London volt, ahol az utazók négy napot töltöttek el. Előtte azonban megtekintettük a középkori hangulatú belga kisvárost, Brugget, melyet észak Velencéjének is neveznek. Rövid városnézésünk során csónakokba szállva, s a város csatornáin hajózva is megcsodálhattuk a nevezetességeket és megkóstolhattuk a híres epres-tejszínes gofrijukat.  A belgiumi kitérő után elindultunk Dunkerque kikötője felé, ahol kompra szállva átkeltünk a csatornán. Késő este érkeztünk meg Londonba, s ezután mindenki megkezdhette az ismerkedést szállásadó családjával.

Az első londoni nap a London Eye-nál, a világ egyik legnagyobb óriáskerekénél indult, ahol felülnézetből tekinthettük meg a várost, amit gyalogos városnézés követett a Westminster-negyedben: a Downing Street 10, a Parlament, a Big Ben, a lovas testőrök, St. James’ Park, a Buckingham Palace, a Trafalgar Square, a Piccadilly Circus megtekintése után a London Transport Museum-ban a város közlekedésének történetével ismerkedhettek meg tanulóink, amit vásárlási lehetőség követett a Covent Garden piacán.

A következő nap délelőttjén tanulóink a Madame Tussaud’s Panoptikumban kedvenc hírességeikkel fotózkodhattak, illetve a 4D-s moziban szuperhősök bőrében érezhették magunkat. Ezután látogatást tettünk a Natural History Museum-ban, ahol ki-ki kedvének megfelelően a dinoszauroszokkal kapcsolatban mélyíthette el a tudását vagy a földtörténeti korok terén szerezhetett mélyrehatóbb tudást, ahol még a földrengés szimulációt is kipróbálhatták. A délutánt hátralévő részében a nyüzsgő metropolisz híres bevásárló utcáján, az Oxford Street-en sétálhattunk, illetve szuveníreket vásárolhattunk.

Az utolsó londoni napon London történelmével ismerkedhettünk meg a Museum of London-ban, majd a Towert megtekintve hajóra szálltunk, s a Temzén közelítettük meg Greenwich-t. Rövid piacozás után felsétáltunk a Greenwichi Obszervatóriumhoz, mely elsősorban a 0. délkörről ismerős. Megnéztük a különleges analóg órát, amelynek számlapját nem a megszokott 12 részre, hanem 24-re osztották. Nem maradhattak el a fotók a tanulókról, amint egyik lábbal a keleti, másikkal a nyugati féltekén állnak. Ezután ismét buszra szálltunk és a „Csalagút” felé vettük az irányt. Mindenki számára izgalmas élmény volt egy hatalmas tehervagonban utazni és fél óra alatt Angliából Franciaországba megérkezni az 50, 5 km hosszú vasúti alagúton a La Manche csatorna alatt.

A következő napon Párizs városával ismerkedhettek meg tanulóink, először az Eiffel toronynál fényképezkedtünk, illetve a magasból az egész város látványában gyönyörködhettünk. Ezután buszos városnézés következett, majd a Notre Dame környékén volt lehetőség sétálgatni, vásárolgatni. Az utazás utolsó napján pedig egy sokak számára felejthetetlen napot tölthettünk el Disneylandban.

Az út során kapott információk sokasága az utazási iroda által biztosított idegenvezetőnek volt köszönhető. Mivel angol családoknál voltak a tanulók elszállásolva, az utazás nagyszerű lehetőséget teremtett az angol nyelv gyakorlására, miközben betekintést nyerhettek a londoni családok mindennapjaiba is. Hosszú utunk kis pihenőkkel több országon keresztül jó hangulatban telt el. Pénteken este fáradtan, de élményekkel gazdagon tértünk haza.

Néhány tanulónk a következő véleményeket osztotta meg az útról:

„ Élményekkel teli utazás volt. Nagyon jól éreztem magam. Számomra felejthetetlen.” Sárközi Johanna 8. b.

„Ez a kirándulás nagyon élvezetes volt számomra. Minden elképesztően tetszett nekem. Jól éreztem magamat a többiekkel, szívesen maradtam volna még.”  Benczik-Hrncsár Fanni 8.b

„ A londoni út egy életre szóló élmény volt még a hosszú utazás ellenére is, soha nem fogjuk elfelejteni.” Karvalits Ádám, Soós Dávid 7.a