„Jobb veled a világ!” – Boldog Iskola
„Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élménygazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.”
Prof. Dr. Bagdy Emőke, a Jobb Veled a Világ Boldogságóra program fővédnöke,
a Boldogságóra könyvek társszerzője,
klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta,
a Személyiség- és Klinikai Pszichológiai Tanszék professor emeritusa
Intézményünk a 2018/19-es tanév végén benyújtott pályázat eredményeként elnyerte az idei tanévre a Boldog Iskola címet. A Jobb Veled a Világ Alapítvány által kezdeményezett Boldogságprogramhoz idén iskolánk egy osztálya (6.a) csatlakozott. A bevont osztályban havonta legalább egy boldogságórát tartunk, ahol a Boldogságprogram útmutatásai és az Alapítvány által rendelkezésünkre bocsátott taneszközök alapján állítjuk össze az órák témaköreit és feladatait, melyek feldolgozása osztályfőnöki órák keretében történik. A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára.
A Boldogságóra 10 hónapos programja 10 egymásra épülő témából áll, melyek a pozitív pszichológia tudományos kutatásain alapszanak. Az egyes témakörök sorrendben:
- Szeptember: Boldogságfokozó hála gyakorlása
- Október: Optimizmus gyakorlása
- November: A társas kapcsolatok boldogító ereje
- December: Boldogító jócselekedetek
- Január: Célok kitűzése és elérése
- Február: Megküzdési stratégiák gyakorlása
- Március: Apró örömök élvezete
- Április: Megbocsátás
- Május: Egészséges életmód
- Június: Fenntartható boldogság
A program által kínált módszer segít abban, hogy a gyerekek olyan technikákat tanuljanak, amelyek segítséget adnak számukra a mindennapi életben. Célunk, hogy vezérfonalat adjunk számukra, mellyel könnyebben nézhetnek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek hatékonyan megbirkózni a felmerülő problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására kapjanak gyakorlati lehetőséget.
A témák feldolgozásánál változatos tanulásszervezési eljárásokat alkalmazunk, az egyes boldogságtechnikák gyakoroltatása kreatív módon (rajzos, írásos, zenés, mozgásos) történik, melyek a gyakorlatban fejlesztik a pozitív gondolkodást.
Őhm Krisztina Linda